Show simple item record

A controlled study of supplementation with essential amino acids and α-keto acids in the conservative management of patients with chronic renal failure

dc.contributor.authorPort, Friedrich K.en_US
dc.contributor.authorMüller, Dorisen_US
dc.contributor.authorOpferkuch, W.en_US
dc.contributor.authorPrellwitz, W.en_US
dc.contributor.authorAndrzejewski, L.en_US
dc.contributor.authorHecking, E.en_US
dc.date.accessioned2006-09-08T19:35:21Z
dc.date.available2006-09-08T19:35:21Z
dc.date.issued1982-12en_US
dc.identifier.citationHecking, E.; Andrzejewski, L.; Prellwitz, W.; Opferkuch, W.; Müller, Doris; Port, F. K.; (1982). "A controlled study of supplementation with essential amino acids and α-keto acids in the conservative management of patients with chronic renal failure." Zeitschrift für Ernährungswissenschaft 21(4): 299-311. <http://hdl.handle.net/2027.42/41743>en_US
dc.identifier.issn0044-264Xen_US
dc.identifier.issn1436-6215en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2027.42/41743
dc.identifier.urihttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?cmd=retrieve&db=pubmed&list_uids=6758383&dopt=citationen_US
dc.description.abstractArt und Zusammensetzung einer optimalen eiweißarmen Ernährung für Patienten mit Niereninsuffizienz sind weiterhin umstritten. Die orale medikamentöse Behandlung mit essentiellen Aminosäuren oder α-Ketosäuren wird häufig empfohlen. Unsere Untersuchungen vergleichen nacheinander bei 15 ambulanten Patienten mit chronischem Nierenversagen (mittlere Kreatinin-Clearance 10,8 ml/min) unter einer eiweißarmen Ernährung von 0,57 g/kg Körpergewicht (40 g/70 kg) die Wirkung einer Substitution mit essentiellen Aminosäuren, danach die Substitution mit α-Ketosäuren gegenüber Plazebo. Der nachgewiesene Proteingehalt in der Nahrung betrug 0,55 g/kg, die Energiezufuhr 27 kcal/kg Körpergewicht, wie mehrfach Ernährungsprotokolle über jeweils 7 Tage bei den Patienten zeigen ließen. Nach einer Vorperiode von 6 Wochen nur unter diätetischen Maßnahmen erhielten alle Patienten zusätzlich 0,112 g essentielle Aminosäuren/kg Körpergewicht über 6 Wochen, danach in einer Doppelblinduntersuchung 0,105 g α-Ketosäuren/kg Körpergewicht im Vergleich gegenüber Plazebo, ebenfalls jeweils über 6 Wochen. Nüchtern-Blutuntersuchungen wurden für ein Standard-Laborwertprogramm, insbesondere für 15 Proteinmangelparameter, alle 3 Wochen durchgeführt, ferner anthropometrische und klinische Kontrollen. Die Laborwerte erbrachten keine Hinweise auf einen manifesten Proteinmangel. Die Therapie mit α-Ketosäuren erniedrigte die Phosphatspiegel signifikant (p<0,05). Dagegen konnten weder unter essentiellen Aminosäuren oder α-Ketosäuren andere für den Patienten wesentliche Effekte nachgewiesen werden. Deshalb erscheint uns eine Substitution mit essentiellen Aminosäuren oder Ketosäuren überflüssig bei Patienten mit einer chronischen Niereninsuffizienz, die sich in einem stabilen Stoffwechselgleichgewicht befinden und mit einer Eiweißzufuhr von 0,55 g/kg Körpergewicht behandelt werden. Oral therapy with essential amino acids (EAA) or α-keto acids (α-KA) has been recommended in patients with renal failure, but quality and quantity of optimal protein intake are still controversial. This study compares sequentially the effect of supplementation with EAA, and with α-KA versus placebo in 15 ambulatory patients with chronic renal failure (average creatinine clearance 10.8 ml/min), maintained on a protein diet of 0.57 g/kg body weight (40 g for a 70-kg patient). The actual dietary intake averaged 0.55 g protein/kg and 27 kcal/kg according to repeated 7-day dietary recordings. After a 6-week baseline period on this diet, all patients received additionally 0.112 g EAA/kg for 6 weeks followed by a double-blind cross-over study of 0.105 g α-KA/kg versus placebo supplementation for 6 weeks each. Fasting blood samples for multiple parameters, including 15 indicators for protein deficiency, as well as anthropometric and clinical data were evaluated every 3 weeks. Laboratory data revealed no indications of protein deficiency. Therapy with α-KA diminished serum phosphate concentration (p<0.05), however no other significant beneficial effects could be demonstrated during supplementation with either EAA or α-KA. Therefore, such supplementation to a 0.55-g/kg-protein diet appears superfluous in stable ambulatory patients with renal insufficiency.en_US
dc.format.extent709947 bytes
dc.format.extent3115 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypetext/plain
dc.language.isoen_US
dc.publisherSteinkopff-Verlag; Dr. Dietrich Steinkopff Verlag ; Springer Science+Business Mediaen_US
dc.subject.otherα-Keto Acidsen_US
dc.subject.otherDietary Treatmenten_US
dc.subject.otherChemistryen_US
dc.subject.otherNutritionen_US
dc.subject.otherChronic Renal Failureen_US
dc.subject.otherEssential Amino Acidsen_US
dc.subject.otherNutritionen_US
dc.titleA controlled study of supplementation with essential amino acids and α-keto acids in the conservative management of patients with chronic renal failureen_US
dc.typeArticleen_US
dc.subject.hlbsecondlevelKinesiology and Sportsen_US
dc.subject.hlbsecondlevelPublic Healthen_US
dc.subject.hlbtoplevelHealth Sciencesen_US
dc.description.peerreviewedPeer Revieweden_US
dc.contributor.affiliationum1st Medical University Clinic and Computer Center Mainz, West Germany; Institute for Medical Microbiology, University of Bochum, West Germany; University of Michigan and Veterans Administration Medical Center, Ann Arbor, Michigan, USAen_US
dc.contributor.affiliationum1st Medical University Clinic and Computer Center Mainz, West Germany; Institute for Medical Microbiology, University of Bochum, West Germany; University of Michigan and Veterans Administration Medical Center, Ann Arbor, Michigan, USAen_US
dc.contributor.affiliationum1st Medical University Clinic and Computer Center Mainz, West Germany; Institute for Medical Microbiology, University of Bochum, West Germany; University of Michigan and Veterans Administration Medical Center, Ann Arbor, Michigan, USAen_US
dc.contributor.affiliationum1st Medical University Clinic and Computer Center Mainz, West Germany; Institute for Medical Microbiology, University of Bochum, West Germany; University of Michigan and Veterans Administration Medical Center, Ann Arbor, Michigan, USAen_US
dc.contributor.affiliationum1st Medical University Clinic and Computer Center Mainz, West Germany; Institute for Medical Microbiology, University of Bochum, West Germany; University of Michigan and Veterans Administration Medical Center, Ann Arbor, Michigan, USA; Nephrologische Abteilung, Augusta-Kranken-Anstalt, Bergstraße 26, 4630, Bochum 1en_US
dc.contributor.affiliationum1st Medical University Clinic and Computer Center Mainz, West Germany; Institute for Medical Microbiology, University of Bochum, West Germany; University of Michigan and Veterans Administration Medical Center, Ann Arbor, Michigan, USAen_US
dc.contributor.affiliationumcampusAnn Arboren_US
dc.identifier.pmid6758383en_US
dc.description.bitstreamurlhttp://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/2027.42/41743/1/394_2005_Article_BF02020747.pdfen_US
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1007/BF02020747en_US
dc.identifier.sourceZeitschrift für Ernährungswissenschaften_US
dc.owningcollnameInterdisciplinary and Peer-Reviewed


Files in this item

Show simple item record

Remediation of Harmful Language

The University of Michigan Library aims to describe library materials in a way that respects the people and communities who create, use, and are represented in our collections. Report harmful or offensive language in catalog records, finding aids, or elsewhere in our collections anonymously through our metadata feedback form. More information at Remediation of Harmful Language.

Accessibility

If you are unable to use this file in its current format, please select the Contact Us link and we can modify it to make it more accessible to you.